ПРОЯВИ НЕСПРИЯТЛИВИХ ГЕОГРАФІЧНИХ ПРОЦЕСІВ В МЕЖАХ СМОТРИЦЬКОГО КАНЬЙОНУ м. КАМ’ЯНЦЯ-ПОДІЛЬСЬКОГО

Основний зміст сторінки статті

Вадим Мендерецький
Володимир Мисько
Станіслав Придеткевич

Анотація

У статті висвітлено несприятливі географічні процеси Cмотрицького каньйону. Розглянуто гідрологічні особливості та екологічний стан р. Смотрич в межах м. Кам’янця-Подільського. Подано детальний опис несприятливих географічних процесів на берегах та схилових ділянках Смотрицького каньйону. Проаналізовано динаміку та територіальне поширення ерозійних процесів в межах аквальних та водно-суходільних ландшафтів території дослідження. Охарактеризовано зональний розвиток процесів трансформації ландшафтної основи долинно-річкової системи. Подано опис несприятливих географічних процесів в р. Смотрич внаслідок діяльності місцевих підприємств та приватних господарств. Охарактеризовано територіальні відмінності екологічного стану р. Смотрич по різних районах міста. Подано опис локальних ділянок, які відзначаються значною антропогенізованістю з подальшим проявом негативних явищ. На основі польових досліджень запропоновано ключові напрямки щодо покращення екологічного стану прибережних захисних смуг та водоохоронних зон в долині р. Смотрич та раціонального використання наявних ресурсів для оптимізації річкової ландшафтної системи.


Ключові слова: несприятливі географічні процеси, екологічний стан, Cмотрицький каньйон, річка Смотрич, ерозія, забруднення, стічні води, ландшафтні комплекси, антропогенізація.

Блок інформації про статтю

Розділ
Фізична географія
Біографії авторів

Вадим Мендерецький, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

доктор педагогічних наук, професор кафедри географії та методики її викладання

Володимир Мисько, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

асистент кафедри географії та методики її викладання

Станіслав Придеткевич, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

кандидат географічних наук, старший викладач кафедри географії та методики її викладання