МЕТОДИКИ ОЦІНКИ ТУРИСТИЧНИХ РЕСУРСІВ ЯК СКЛАДОВА ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИЗМУ
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Проведено аналіз історії та періодики розробок методик оцінки туристичних ресурсів та впровадження контент-аналізу як одного з найефективніших методів на даний час у зв’язку з популяризацією соціальних мереж. Розглянуто методики аналізу, оцінки туристично-рекреаційних ресурсів та визначення ресурсно-рекреаційного рейтингу території регіонів, що запропоновано багатьма авторами.
При здійсненні оцінювання туристичних ресурсів найчастіше використовуються кількісна і якісна, диференційна та інтегральна оцінки. Запропоновано метод оцінки, що заснований на основі методологічних принципів контент-аналізу та подальшої бальної оцінки. Такий метод дає можливість оцінити візуальну туристичну привабливість та популярність окремих регіонів за рахунок кількості зображень об’єктів на їх території на визначених Інтернет-ресурсах.
Контент-аналіз - спеціальний формалізований метод вивчення текстової і графічної інформації, що полягає у представленні інформації в кількісних показниках і її статистичній обробці. Характеризується великою точністю і систематичністю. Доведено, що методика контент-аналізу дає змогу проаналізувати кількісні та якісні показники Інтернет-контенту зображень будь-яких регіонів та дати бальну оцінку візуальної туристичної привабливості та популярності туристичних ресурсів.
Виокремлено два основних види контент-аналізу - це якісний та кількісний. Перший пов'язаний з фіксуванням нетривіальних висловлювань, мовних інтонацій з розумінням цінності змісту повідомлення, а другий націлений на виявлення частоти використання певних слів, символів, тем, що містяться у досліджуваному тексті.
Запропоновано використання методики контент-аналізу у дослідженні іконографічного змісту Інтернет-джерел, що пов’язані із зображеннями регіонів.
Обрано веб-сайти, що дають змогу найбільш об’єктивно проаналізувати їх зміст. Основним критеріями відбору слугували наступні: веб-сайт має власний каталог тематичних фотографій; кожне зображення повинно мати прив’язку до території, що відображається на карті; каталог фотографій із сайту представлений і доступний для перегляду у шарах програми Google Earth Pro;веб-сайт повинен мати популярність серед користувачів; поширення серед користувачів повинне характеризуватися глобальністю, тобто мати загальносвітове поширення.
Для приклада було виокремлено два сайта - Panoramio та 360 Cities.
Panoramio - американський веб-сайт для розміщення фотографій, що дозволяє зберігати їх географічні координати. Сайт інтегрований з картами Google. Це дозволяє як встановити географічне положення об'єктів на фотографіях, завантажених користувачами з усього світу, так і подивитися фотографії місцевості, що переглядається на карті. Фотографії Panoramio доступні для перегляду в геосервісах Google - Google Earth, Google Maps, а також в пристроях супутникової навігації Garmin. На сайті розміщено більше 100 мільйонів фотографій.
360 Cities - сайт-галерея інтерактивних 3D-панорам з усього світу, що зроблені з високою роздільною здатністю та мають географічну прив'язку.
Фотографії сайтів Panoramio та 360 Cities доступні для перегляду в геопрограмі Google Earth.Google Earth - це комп'ютерна програма, що була розроблена у 2001 році в США. Вона відображає 3D-зображення Землі на основі супутникових зображень, а також різноманітні види зображень, накладених на поверхню Землі. У версії Google Планета Земля Pro нанесено 2 шари з фотографіями користувачів сайтів Panoramio та 360 Cities. Програма англомовна, перекладена на 45 мов світу, в тому числі українську.Блок інформації про статтю
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Посилання
Averyanov L. Ya. Kontent-analiz. Monografiya / L. Ya. Averyanov. – M.: RGIU, 2007. – 286 s.
Alesandrova A .Yu. Geografiya mirovoy industrii turizma: Uchebnoe posobie / A. Yu. Alesandrova. – M.: Izdatelstvo Mosk. Un-ta, 2001. – 82 s.
Beidyk O. O. Raionuvannia i resursy yak bazovi poniattia rekreatsiinoi heohrafii ta heohrafii turyzmu / Beidyk O. O. // Rozvytok turyzmu v Ukraini. Problemy i perspektyvy: Zb. nauk. statei. – K.: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Kyivskyi universytet», 1995. – S. 14-18.
Beidyk O. O. Rekreatsiino-turystski resursy Ukrainy: Metodolohiia ta metodyka analizu, terminolohiia, raionuvannia: Monohrafiia / O. O. Beidyk. – K.: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Kyivskyi universytet», 2001. – 395 s.
Birzhakov M. B. Vvedenie v turizm: uchebnik dlya vuzov / M. B. Birzhakov. – Sankt-Peterburg: Izdatelskiy dom «Gerda», 2003. – 320 s.
Bogolyubova S. A. Ekologo-ekonomicheskaya otsenka rekreatsionnyih resursov : ucheb. posobie dlya stud. vyissh. ucheb. zavedeniy / S. A. Bogolyubova. – M. : Izdatelskiy tsentr "Akademiya", 2009. – 256 s.
Herasymenko V. H. Otsinka turystychno-rekreatsiinoho potentsialu rehionu:monohrafiia V. H. Herasymenko, H. K. Bedradina, S. S. Halasiuk ta inshi; za zah. red. V. H. Herasymenko. – Odesa :ONEU, 2016. – 262 s.
Horun V. V. Otsinka rekreatsiino-resursnoho potentsialu terytorii Odeskoi oblasti / V. V. Horun // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia heohrafichna. – 2013. – Vyp. 43. – S. 24-31.
Dmitriev I. K. Kontent-analiz: suschnost, zadachi, protseduryi / I. K. Dmitriev. – M.: Slovo, 2005 – 175 s.
Kyfiak V. F. Orhanizatsiia turyzmu: navchalnyi posibnyk / V. F. Kyfiak. – Chernivtsi: Knyhy-KhKhI, 2008. – 344 s.
Krachilo N. P. Voprosyi tipologii rekreatsionnyih resursov i kompleksnoy ekonomiko-geograficheskoy otsenki territorii / N. P. Krichalo, N. G. Ignatenko // Rekreatsionnyie resursyi i ohrana prirodyi Ukrainskih Karpat. – 1986. – S. 7-21.
Leonova S. A. Balna otsinka yak metod doslidzhennia rekreatsiinoho potentsialu / S. A. Leonova, O. P. Nikipelova // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia heohrafichna. – 2013. – Vyp. 41. – S. 193-204.
Liubitseva O. O. Rynok turystychnykh posluh. / O. O. Liubtsiieva. – K.: Alterpres, 2002. – 436 s.
Molnar O. S. Otsinka naiavnoho turystychno-rekreatsiinoho potentsialu rekreatsiinykh zon Zakarpattia / O. S. Molnar, O. I. Marchenko // Ekolohichnyi visnyk – 2008. – №7. – S. 24-29.
Muhina L. I. Diskussionnyie voprosyi primeneniya balnyih otsenok / L. I. Muhina // Izvestiya AN SSSR. Seriya geograficheskaya. – 1986. – #5. – S.57-62.
Khodyko D. I. Formuvannia balnoi otsinky rekreatsiinoho potentsialu terytorii / D. I. Khodyko, O. V. Kryven // Rehionalna ekonomika – 2015. – № 4. – S. 81-89.
OfItsIyniy sayt programi Google Earth [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: https://www.google.com/intl/ru/earth.
OfItsIyniy sayt Panoramio [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: https://www.panoramio.com.
OfItsIyniy sayt fotohostingu 360 Cities [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: https://www.360cities.net.