МЕТОДИКИ ОЦІНКИ ТУРИСТИЧНИХ РЕСУРСІВ ЯК СКЛАДОВА ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИЗМУ

Автор(и)

  • Zoya Boyko
  • Nataliia Horozhankina
  • Kostiantyn Horb

DOI:

https://doi.org/10.25128/2519-4577.20.1.8

Ключові слова:

туристичні ресурси, організація туризму, методика, оцінка, контент-аналіз, веб-сайт.

Анотація

Проведено аналіз історії та періодики розробок методик оцінки туристичних ресурсів та впровадження контент-аналізу як одного з найефективніших методів на даний час у зв’язку з популяризацією соціальних мереж. Розглянуто методики аналізу, оцінки туристично-рекреаційних ресурсів та визначення ресурсно-рекреаційного рейтингу території регіонів, що запропоновано багатьма авторами.

При здійсненні оцінювання туристичних ресурсів найчастіше використовуються кількісна і якісна, диференційна та інтегральна оцінки. Запропоновано метод оцінки, що заснований на основі методологічних принципів контент-аналізу та подальшої бальної оцінки. Такий метод дає можливість оцінити візуальну туристичну привабливість та популярність окремих регіонів за рахунок кількості зображень об’єктів на їх території на визначених Інтернет-ресурсах.

Контент-аналіз - спеціальний формалізований метод вивчення текстової і графічної інформації, що полягає у представленні інформації в кількісних показниках і її статистичній обробці. Характеризується великою точністю і систематичністю. Доведено, що методика контент-аналізу дає змогу проаналізувати кількісні та якісні показники Інтернет-контенту зображень будь-яких регіонів та дати бальну оцінку візуальної туристичної привабливості та популярності туристичних ресурсів.

Виокремлено два основних види контент-аналізу - це якісний та кількісний. Перший пов'язаний з фіксуванням нетривіальних висловлювань, мовних інтонацій з розумінням цінності змісту повідомлення, а другий націлений на виявлення частоти використання певних слів, символів, тем, що містяться у досліджуваному тексті.

Запропоновано використання методики контент-аналізу у дослідженні іконографічного змісту Інтернет-джерел, що пов’язані із зображеннями регіонів.

Обрано веб-сайти, що дають змогу найбільш об’єктивно проаналізувати їх зміст. Основним критеріями відбору слугували наступні: веб-сайт має власний каталог тематичних фотографій; кожне зображення повинно мати прив’язку до території, що відображається на карті; каталог фотографій із сайту представлений і доступний для перегляду у шарах програми Google Earth Pro;веб-сайт повинен мати популярність серед користувачів; поширення серед користувачів повинне характеризуватися глобальністю, тобто мати загальносвітове поширення.

Для приклада було виокремлено два сайта - Panoramio та 360 Cities.

Panoramio - американський веб-сайт для розміщення фотографій, що дозволяє зберігати їх географічні координати. Сайт інтегрований з картами Google. Це дозволяє як встановити географічне положення об'єктів на фотографіях, завантажених користувачами з усього світу, так і подивитися фотографії місцевості, що переглядається на карті. Фотографії Panoramio доступні для перегляду в геосервісах Google - Google Earth, Google Maps, а також в пристроях супутникової навігації Garmin. На сайті розміщено більше 100 мільйонів фотографій.

360 Cities - сайт-галерея інтерактивних 3D-панорам з усього світу, що зроблені з високою роздільною здатністю та мають географічну прив'язку.

Фотографії сайтів Panoramio та 360 Cities  доступні для перегляду в геопрограмі Google Earth.Google Earth - це комп'ютерна програма, що була розроблена у 2001 році в США. Вона відображає 3D-зображення Землі на основі супутникових зображень, а також різноманітні види зображень, накладених на поверхню Землі. У версії Google Планета Земля Pro нанесено 2 шари з фотографіями користувачів сайтів Panoramio та 360 Cities. Програма англомовна, перекладена на 45 мов світу, в тому числі українську.

Посилання

Averyanov L. Ya. Kontent-analiz. Monografiya / L. Ya. Averyanov. – M.: RGIU, 2007. – 286 s.

Alesandrova A .Yu. Geografiya mirovoy industrii turizma: Uchebnoe posobie / A. Yu. Alesandrova. – M.: Izdatelstvo Mosk. Un-ta, 2001. – 82 s.

Beidyk O. O. Raionuvannia i resursy yak bazovi poniattia rekreatsiinoi heohrafii ta heohrafii turyzmu / Beidyk O. O. // Rozvytok turyzmu v Ukraini. Problemy i perspektyvy: Zb. nauk. statei. – K.: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Kyivskyi universytet», 1995. – S. 14-18.

Beidyk O. O. Rekreatsiino-turystski resursy Ukrainy: Metodolohiia ta metodyka analizu, terminolohiia, raionuvannia: Monohrafiia / O. O. Beidyk. – K.: Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Kyivskyi universytet», 2001. – 395 s.

Birzhakov M. B. Vvedenie v turizm: uchebnik dlya vuzov / M. B. Birzhakov. – Sankt-Peterburg: Izdatelskiy dom «Gerda», 2003. – 320 s.

Bogolyubova S. A. Ekologo-ekonomicheskaya otsenka rekreatsionnyih resursov : ucheb. posobie dlya stud. vyissh. ucheb. zavedeniy / S. A. Bogolyubova. – M. : Izdatelskiy tsentr "Akademiya", 2009. – 256 s.

Herasymenko V. H. Otsinka turystychno-rekreatsiinoho potentsialu rehionu:monohrafiia V. H. Herasymenko, H. K. Bedradina, S. S. Halasiuk ta inshi; za zah. red. V. H. Herasymenko. – Odesa :ONEU, 2016. – 262 s.

Horun V. V. Otsinka rekreatsiino-resursnoho potentsialu terytorii Odeskoi oblasti / V. V. Horun // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia heohrafichna. – 2013. – Vyp. 43. – S. 24-31.

Dmitriev I. K. Kontent-analiz: suschnost, zadachi, protseduryi / I. K. Dmitriev. – M.: Slovo, 2005 – 175 s.

Kyfiak V. F. Orhanizatsiia turyzmu: navchalnyi posibnyk / V. F. Kyfiak. – Chernivtsi: Knyhy-KhKhI, 2008. – 344 s.

Krachilo N. P. Voprosyi tipologii rekreatsionnyih resursov i kompleksnoy ekonomiko-geograficheskoy otsenki territorii / N. P. Krichalo, N. G. Ignatenko // Rekreatsionnyie resursyi i ohrana prirodyi Ukrainskih Karpat. – 1986. – S. 7-21.

Leonova S. A. Balna otsinka yak metod doslidzhennia rekreatsiinoho potentsialu / S. A. Leonova, O. P. Nikipelova // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia heohrafichna. – 2013. – Vyp. 41. – S. 193-204.

Liubitseva O. O. Rynok turystychnykh posluh. / O. O. Liubtsiieva. – K.: Alterpres, 2002. – 436 s.

Molnar O. S. Otsinka naiavnoho turystychno-rekreatsiinoho potentsialu rekreatsiinykh zon Zakarpattia / O. S. Molnar, O. I. Marchenko // Ekolohichnyi visnyk – 2008. – №7. – S. 24-29.

Muhina L. I. Diskussionnyie voprosyi primeneniya balnyih otsenok / L. I. Muhina // Izvestiya AN SSSR. Seriya geograficheskaya. – 1986. – #5. – S.57-62.

Khodyko D. I. Formuvannia balnoi otsinky rekreatsiinoho potentsialu terytorii / D. I. Khodyko, O. V. Kryven // Rehionalna ekonomika – 2015. – № 4. – S. 81-89.

OfItsIyniy sayt programi Google Earth [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: https://www.google.com/intl/ru/earth.

OfItsIyniy sayt Panoramio [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: https://www.panoramio.com.

OfItsIyniy sayt fotohostingu 360 Cities [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: https://www.360cities.net.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Рекреаційна географія і туризм